• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Δ΄τάξη

ΤΟ  ΠΑΙΔΙ

πρέπει να μάθει να εργάζεται μόνο του και να αναλαμβάνει τις ευθύνες του.

να επιδεικνύει συνέπεια και υπευθυνότητα.

να διεκπεραιώνει τις εργασίες του με προσοχή.

να φέρνει μαζί του μόνο τα βιβλία και τα τετράδια των μαθημάτων της ημέρας.

ΟΙ  ΓΟΝΕΙΣ

Η εργασία που ανατίθεται στο σπίτι είναι κυρίως επαναληπτική και εμπεδωτική.

Μπορείτε να ελέγχετε την εργασία όχι όμως να τη διεκπεραιώνετε στη θέση των παιδιών σας.

Βοηθήστε τα παιδιά να καλλιεργήσουν την αυτοπεποίθησή τους -ενθάρρυνση και έπαινος έστω και για την πιο μικρή βελτίωση.

Αποφύγετε σύγκριση με αδέρφια ή άλλα παιδιά.

Δώστε στα παιδιά σας να καταλάβουν ότι τα αγαπάτε αλλά παράλληλα βάλτε ξεκάθαρα πλαίσια στη συμπεριφορά τους.

Καθορίστε τι επιτρέπεται σ’ αυτά και τι απαγορεύεται.

Τηρείτε τις υποσχέσεις σας για να σας έχουν εμπιστοσύνη και να σας σέβονται.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Μέσα από τη γλωσσική διδασκαλία επιδιώκουμε:

την εξοικείωση των μαθητών με τη δομή του γλωσσικού συστήματος όσο και την άσκησή τους στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το σύστημα για να επικοινωνούν αποτελεσματικά.

την ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.

τη συνειδητοποίηση του τρόπου με τον οποίο ο λόγος αυτός διαφοροποιείται ως προς το λεξιλόγιο, τη γραμματική, τη δομή και το ήθος.

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Υιοθετείται η κειμενοκεντρική προσέγγιση εφόσον μόνο αυτή αναδεικνύει την επικοινωνιακή φύση του γραπτού λόγου.

Τα κείμενα που προτείνονται είναι αυθεντικά και εκπροσωπούν τα δύο βασικά είδη λόγου, δηλ. τον αναφορικό (αφήγηση, περιγραφή, ανακοίνωση) και τον κατευθυντικό (πρόσκληση, οδηγία, επιχειρηματολογία) και όλα τα είδη κειμένων          (αφηγηματικά, περιγραφικά, επεξηγηματικά).

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

λογοτεχνικά,

αφηγηματικά,

μικρές αγγελίες,

συνταγές,

διαφημιστικά,

ειδήσεις

συνεντεύξεις,

προσωπικές μαρτυρίες,

επιστολές,

ρεπορτάζ,

αφίσες,

ενημερωτικά εγκυκλοπαιδικά,

επιστημονικά άρθρα από τον τύπο και από το    διαδίκτυο,

οδηγίες κάθε είδους.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Γίνεται συχνή ανάγνωση και ορθογραφία.

 Η ανάγνωση γίνεται  ανάλογα με την καταλληλόλητα των κειμένων.

Η ορθογραφία στηρίζεται στο λεξιλόγιο της ενότητας που διδάσκεται και στα γραμματικά φαινόμενα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μέσα από τη διδασκαλία των μαθηματικών επιδιώκουμε την:

ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:

Μαθηματική επικοινωνία

Λύση Προβλήματος

Κατανόηση προβλήματος

Εφαρμογή σχεδίου λύσης  (Λογική σκέψη, επιλογή της κατάλληλης πράξης, ανάδρομη πορεία, εκτιμώ και ελέγχω, κάνω σχέδιο, κάνω πίνακα, ανακαλύπτω μοτίβο)

Έλεγχος της απάντησης

Εκτίμηση

Χρήση της Υπολογιστικής Μηχανής

Ενοποίηση της ύλης

Το παιχνίδι ως μέσο διδασκαλίας

ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Στο τετράδιο εργασιών περιλαμβάνονται ασκήσεις που δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να εμπεδώσουν αυτά που διδάχτηκαν στο Βιβλίο του Μαθητή.

Σ’ αυτό βρίσκονται συνήθως πολύ σημαντικές ασκήσεις.