• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Γ΄τάξη

Εισαγωγή

Η γνώση πολλαπλασιάζεται.

Ο σκοπός μας, σύμφωνα με τα ΝΑΠ, είναι η απόκτηση πυρηνικών γνώσεων και η έμφαση στις δεξιότητες και στρατηγικές απόκτησης της γνώσης (π.χ., υπογραμμίστε τις σημαντικότερες πληροφορίες στην παράγραφο).

Μεγαλύτερη αξία έχει η βελτίωση. Ενθαρρύνουμε και παροτρύνουμε το παιδί με θετικό και υπομονετικό τρόπο (π.χ., Νίκο, έκανες πολύ καλή δουλειά στις μαθηματικές πράξεις. Προσπάθησε τώρα να βελτιώσεις τα γράμματά σου).

Γενικά

 Καλά είναι να παροτρύνουμε το παιδί να ελέγχει τα βιβλία της επόμενης μέρας για αποφυγή του υπερβολικού βάρους της τσάντας.

Επίσης να υπενθυμίζουμε στο παιδί να δίνει έμφαση στα βιβλία/τετράδια κι εργασίες των βοηθητικών μαθημάτων (π.χ. μουσική, ιστορία, ,αγγλικά).

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Προφορικός Λόγος - Ανάγνωση

Ενθαρρύνουμε το παιδί να διαβάζει την ανάγνωσή του μεγαλόφωνα ή και σιωπηρά.

Ενθαρρύνουμε το παιδί να ξαναδιαβάσει πολλές φορές τις λέξεις ή προτάσεις στις οποίες δυσκολεύεται.

Δίνουμε σημασία στο να διαβάζει την ανάγνωση του σωστά. Σωστή ανάγνωση θεωρείται η ανάγνωση κειμένου με ύφος (δηλ. χρωμάτισμα φωνής, τήρηση σημείων στίξης), ευφράδεια (δηλ. διαβάζει τις προτάσεις με άνεση) και με ακρίβεια (δηλ. διαβάζει όλες τις λέξεις σωστά).

Ενθαρρύνουμε το παιδί να διαβάζει εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία, κλπ.

Υποβάλλουμε ερωτήσεις κατανόησης μετά που έχει διαβάσει το παιδί.

Δίνουμε ευκαιρίες στο παιδί να περιγράψει τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της μέρας.

Γραπτή Έκφραση

Βοηθάμε το παιδί να γίνει παρατηρητικό σε όμορφες λέξεις και φράσεις κειμένου.

Επιμένουμε το παιδί να γράφει ολοκληρωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις που δίνονται για το σπίτι (π.χ., «Πότε ξεκίνησε ο ελληνοϊταλικός πόλεμος;» Ανολοκλήρωτη απάντηση: «1940» Ολοκληρωμένη απάντηση: «Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος ξεκίνησε το 1940»)

Ορθογραφία

Υπενθυμίζουμε στο παιδί να βάζει τον τόνο την ώρα που γράφει τη λέξη κι όχι μετά.

Δίνουμε έμφαση στον κώδικα αυτοδιόρθωσης που υπάρχει στο τετράδιο «Σκέφτομαι και γράφω» του παιδιού. Το παιδί χρειάζεται να διαβάζει ξανά την έκθεσή του και να χρησιμοποιεί τον κώδικα αυτοδιόρθωσης για να διορθώνει τα ορθογραφικά και συντακτικά του λάθη.

Παροτρύνουμε το παιδί να αντιγράφει σωστά!

Επιμένουμε στους κανόνες γραμματικής που διδάχτηκαν.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φροντίζουμε να γίνεται συχνή και συστηματική προφορική εξάσκηση των πινάκων πολλαπλασιασμού.

 Όπως και προφορική εξάσκηση σε μαθηματικές εξισώσεις (π.χ., 25+15, 80+20, 20+12, κλπ.)

Επιμένουμε το παιδί να διαβάζει τα μαθηματικά προβλήματα μόνο του.

Βεβαιωνόμαστε ότι μπορεί να λέει το πρόβλημα με δικά του λόγια.

Ζητάμε από το παιδί να εντοπίζει τα δεδομένα του προβλήματος και να τα κυκλώνει.

ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Σκοπεύει στην εξάσκηση, πληροφόρηση και προετοιμασία των παιδιών.  Πρέπει να γίνεται από τα παιδιά και αν τυχόν υπάρχουν απορίες να ζητείται η βοήθεια των δασκάλων την ερχόμενη μέρα.  Αυτό όμως δεν πρέπει να σημαίνει τεμπελιά.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Μαθαίνουμε το παιδί να διαβάζει μόνο του σε ήσυχο και καθαρό περιβάλλον. Εξασφαλίζουμε στο παιδί ένα σταθερό χώρο στο σπίτι για την καθημερινή του μελέτη.

Οργανώνουμε το πρόγραμμα του παιδιού, φροντίζοντας να διαβάζει τα μαθήματά του σε συγκεκριμένες απογευματινές ώρες.

Μάθουμε το παιδί να είναι υπεύθυνο, συνεπές, κι ανεξάρτητο. Επιμένουμε να διαβάζει μόνο του.

Ρωτάμε το παιδί για το πώς περνάει τη μέρα του στο σχολείο καθώς και σε απογευματινές του ασχολίες.